بسم الله الرحمن الرحیم
با دقّت در تمایلات باطنی انسانها، این حقیقت به خوبی روشن میشود که همه انسانها فطرتاً طالب یک زندگی سالم، توام با عیش و سرور، امنیت، آسایش، آرامش، با صفا و صممیت، با محبت همیشگی و بدون زوال، وسیع (از جهت کمی و کیفی)، جاودانه و ابدی هستند در حالی که چنین زندگی در این دنیا وجود ندارد. انسانها، فطرتاً تشنه و عاشق حیات جاوید هستند و از مرگ و فنا بیزار میباشند و شدیدا با عوامل مرگ و نابودی مبارزه میکنند و دست به دامن هر عاملی در راه ابقاء حیات و بقاء خود میزنند. تقاضای خلود و ابدیت خواهی در انسانها، کاشف از معادخواهی است یعنی انسان به طور فطری خواهان وجود یک زندگی ابدی و حیات جاودانه و همیشگی است که در آنجا همه چیز دارای خلود و همیشگی باشند. واژه خلود و مشتقات آن که حدود هشتاد نوبت در قرآن کریم به کار رفته، دلیل بر این مدعاست که خداوند متعال این حالت بینهایتخواهی را که در ذات انسان قرار داده و این حقیقت انسان که همان روح و جان اوست جاویداست چرا که طبق آیات قرآن منشأ روح انسان از نفخه الهی میباشد. فلذا خداوند زندگی جاویدی در یک عالم وسیعی برای انسان خلق فرموده است که در آنجا برای مؤمنین همه خواستههای درونی آماده شده، سلامتی، صفا، همه زیباییها آن هم همیشگی است.
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / امامت / اثبات خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / امامت / ضرورت وجود امام معصوم علیهم السلام
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / امامت / صفات و جایگاه امام علیه السلام
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / معاد / بهترین توشه برای سفر آخرت تقواست
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / معاد / اثبات معاد از راه بقاءروح
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / معاد اثبات معاد از طریق فطرت، حکمت الهی، عدالت الهی
درس هایی از اصول عقاید اسلامی ویژه جوانان / معاد / اثبات وقوع معاد
انسان ,زندگی ,همیشگی ,یک ,حیات ,انسانها، ,که در ,خلود و ,مرگ و ,همیشگی است ,در آنجا
درباره این سایت